MAGAZİN

MAGAZİN-RÖPORTAJ

23 Şubat 2012 Perşembe

ELİF GÜVENDİK ÖZEL RÖPORTAJI

Elif Güvendik

Tam 16 senedir sanatın içinde olan bir isim Elif Güvendik. Sanatın hemen hemen her dalında başarıya ulaşan Elif Güvendik’le, albümünün yanı sıra; moda, sanat, yemek, spor, aile kavramı ve Türkiye’de kadın olmak üzerine kadına özgü ne varsa konuştuk. Bu detaylı röportajımızda onu birçok yönüyle tanıyacaksınız. Keyifli okumalar…

Elif GüvendikCelal Bayrak: Ege Üniversitesi Konservatuarı Halk Dansları Bölümü mezunusunuz. Dansla tanışmanız nasıl başladı?

Elif Güvendik: İlkokuldan beri halk dansları yapıyorum. Ankara’da Kültür Bakanlığı’nda dans ettim. Sonra da profesyonel olarak eğitimime Ege Üniversitesi Konservatuarı’nda devam ettim. Konservatuar olması beni en çok etkileyen noktaydı. Bale, solfej, ritmik dans, ritim derslerim de her sanat dalı vardı ve bu eğitimim şu an ki sanat hayatıma çok büyük katkılarda bulundu.

Celal Bayrak: Elifnağme olarak anılmak, yaptığınız işin başarısının adınızın önüne geçmesi size neler hissettiriyor?

Elif Güvendik: Satel’de  vj olarak başladığım televizyon hayatımda, kanalın kapanmasıyla ATV yönetimi benden bir müzik -magazin programı istedi. Ben de isminin Elifnağme olmasını istedim. Hem müzik hem magazin hem de benim ismimim yer aldığı bir program olmasını, akılda kalmasını istedim.7 sene kesintisiz ATV’de zevkle Elifnağme’ye devam ettim. Hala ismimi soyadımı Elifnağme zannedenler var:)Bu tip karşılaştığım olaylar çok hoşuma gidiyor. Senelerdir emek verdiğiniz, herkes tarafından beğenilen, sanatçıların içinde olmak istedikleri, marka olan bir iş yapmak gerçekten çok gurur verici.

Celal Bayrak: Yeniden bir talk Show programı sunma gibi bir düşünceniz var mı?

Elif Güvendik: 16 senelik sunuculuk hayatımda talk Show, dizi, yarışma programları, magazin programları yani TV’de yapılabilecek her şeyi yaptım ve yapmaya da devam edeceğim. Çalışmak en büyük zevkim diyebilirim. Çalıştıkça parlıyorum ve çalışmayı çok seviyorum. Kısacası uzun seneler hep beraberiz.

Celal Bayrak: “Şeytanın Gözyaşları”, Deli Duran” dizilerinde vardınız? O dizilerden ve dizi sektörüne bakış açınızdan biraz bahsedersek…Elif Güvendik

Elif Güvendik: “Şeytanın Gözyaşları” Türkiye’de yapılan ilk sit komlardan biridir. Haftanın 5 günü yayınlanıyordu. Yalan rüzgârı formatında çekiliyordu. En zevk aldığım işlerden biridir. Deli Duran’da bende iz bırakmış çok keyifli bir komediydi. Çok önemli isimlerle çalıştım. Daha birçok dizide oynadım. Dizi gerçekten çok emek isteyen bir iş, ama oyunculuk demek beklemek demektir. Ben de beklemeyi pek sevmem. Faal olarak çalışmayı severim. Bu yüzden bana gelen teklifleri çok detaylı inceliyorum. Bu kadar emek verilirken buna değecek bir iş olmasını istiyorum. Çünkü çok yoğun çalışıyorum ve zamanım kıymetli. Buna değer olması lazım, yoksa çalışmaktan hiç bıkmam.

Celal Bayrak: Yeni dönemde keşke bu dizide şu rolü ben oynasaydım dediğiniz bir yapım var mı?

Elif Güvendik: Her diziyi izlemiyorum. Şu an izlediğim tek dizi “Muhteşem Yüzyıl” gerçekten muhteşem bir yapım. Büyük emek var. Bu dizinin içinde yer almayı çok isterdim. Galiba bütün oyuncular isterdi :)

Celal Bayrak: Şarkı söylemeye karar vermeniz nasıl oldu?

Elif Güvendik: Konservatuardan beri şan ve solfej dersleri alıyorum. Erdem Siyavuzgil’den, Yüksek Sadakat ’in üyesi Kenan Vural’dan ve hala da Fatma Can’dan aldığım şan derslerim devam ediyor. Çok uzun senelerdir albüm yapmak için çalışıyorum ama bu kadar senedir yapamamamın sebebi, sunuculuk hayatımın çok yoğun devam etmesiydi. Hem yapımını hem sunumunu yaptığım için işlerim çok zamanımı alıyordu. Senelerdir müzik -magazin programı yapan biri olarak da en iyisini yapmam gerekiyordu. Bu yüzden bu yoğun tempoma ara verip sadece albüm için bir sene çalıştım.
Ve stüdyo aşaması başladı…

Dokuz ay sadece stüdyo aşaması sürdü. Sarı Ev’de kayıtlarımı yaptım. Aynı anda Tarkan’da albümü için Ozan Çolakoğlu’yla birlikte Sarı Ev’de çalışıyordu. Ben okumamı bitiriyordum, Tarkan okumaya giriyordu. Tarkan’da yoğun çalıştığı için stüdyo ikimiz haricinde başka biriyle çalışmadı. Tarkan’la aynı yerde çalışmak bile bana başka bir enerji ve uğur getirdi. Çünkü Tarkan en beğendiğim ve en başarılı bulduğum stardır.

Celal Bayrak: “Aşk Nağmeleri”nde alınan ses ve müzik eğitimi, adım attığınız her işte eğitimin gerekliliğine olan inancınızdan mı kaynaklanıyor?

Elif GüvendikElif Güvendik: Yetenek ve yeteneği besleyen en önemli etken çalışmaktır. Ben çalışmayı ve devamında gelen başarıyı çok severim. Bu yüzden eğer yeteneğiniz de varsa her şeyi başarırsınız. Bence sanatçı ruhunuz varsa sanatın her dalında başarılı olursunuz. Bu yüzden kendi sanat dalının dışında başka dalları da deneyen herkese açığım ben. Sanatçı dediğin her şeyi yapar.

Celal Bayrak: Vj’lik yaptığınız dönem ve uzun yıllar kısmen de olsa müzik piyasasının içinde olmanız, şarkı seçiminizde doğru kararı vermenize yardımcı oldu mu?

Elif Güvendik: Gerçekten oldu. Uzun seneler bana şu an yaptığım albümde çok yol açtı. Çocukluğumdan beri bu camianın içindeyim. Eğitimim harici bu camiada ayrıca eğittim kendimi. Şarkıyı dinlerim ve tutup tutmayacağını hemen anlarım, kulağım ve hislerim iyidir.

Celal Bayrak: İlk albümde Mustafa Sandal, Sude Bilge Demir, Serdar Ortaç, Yıldız Tilbe, Bülent Özdemir gibi önemli isimlerden şarkılar var. Şarkı alma sürecinde herhangi bir zorluk yaşadınız mı?

Elif Güvendik: Hiçbir zorluk yaşamadım. Bu saydığınız ve birçok sanatçı arkadaşımla 16 senedir beraber büyüdük. Güzel işler yaptık, birbirimize destek olduk ve güzel dostluklar kurduk. Bu yüzden çaldığım her kapı bana sonuna kadar açıldı ve yürekten herkes parçalarını paylaştı benimle. Tekrar albümümde emeği geçen tüm sanatçı dostlarıma, müzisyen arkadaşlarıma ve herkese teşekkürler. İyi kalpli bir albüm bu...

Celal Bayrak: Canlı performans sergilediğiniz “The Mix Ortaköy” sahnesi hala devam ediyor mu?

Elif Güvendik: Canlı performanslarım yoğun bir şekilde devam ediyor. Sahnede olmak, şarkı söylemek ve şarkılarımla sahnemdeki performansımla herkesin eğlenmesi inanılmaz güzel bir duygu. İstanbul’da benim çıkabileceğim, kendimi iyi hissedeceğim club fazla yok.”Mix” benim en sevdiğim mekân. İstanbul’da çıkarsam yine Mix’i tercih ederim. Âmâ şu an daha çok şehir dışı, yurt dışı ve bayi toplantılarında yoğun olarak sahne çalışmalarım devam ediyor.

Celal Bayrak: Bu dönemde birçok isim single çalışmalarına bile cesaret edemezken 11 şarkılık albümünüzün yapımcılığını üstlendiniz…

Elif Güvendik: Evet, albümümü kendim finanse ettim. Prodüktörlüğünü de kendim üstlendim. Her anı her aşamasında başındaydım ve çok zevk aldım. Dağıtım kısmını Hakan Eren üstlendi. Hakan Eren’in yaptığı işleri bilhassa idol olmuş değerli sanatçılarımızla yaptığı albümleri de ayrıca çok beğeniyorum.

Celal Bayrak: Gönül Yazar’ın sizin şarkıcılığınızla alakalı söylediği güzel sözler, hatta tahtım Elif’in demesi size neler hissettirdi?Elif Güvendik

Elif Güvendik: Gönül Yazar ismi gibi gönlü muhteşem bir sanatçı, bayılıyorum kendisine. Bu güzel sözleri duyduğum anda inanılmaz gururlandım, çok teşekkür ediyorum kendisine ama ben taht olayını doğru bir cümle olarak görmüyorum. Çünkü kimse kimsenin tahtına sahip olamaz. Gönül Yazar ve birçok değerli sanatçımız hala sanat hayatına devam ediyor ve onlar klasik idollerimiz. Hep var olacaklar. Tahtlarını almak gibi bir sözü asla kabul etmiyorum. Hepsi şahsına münhasır insanlar ve hepsine saygım sonsuz.

Celal Bayrak: 2.albüm ne zaman gelecek? Çalışmalara başladınız mı?

Elif Güvendik: 2.albüme 1.albümümü bitirir bitirmez başladım bile. Birçok şarkım var şu an ve çalışıyorum. En iyi halini alana kadar çıkarmayacağım. Çok değişik fikirlerim var ve bir proje üretmeye çalışıyorum. Çok güzel olacak. Sürprizlerimi bekleyin…

Celal Bayrak: Hem kariyer hem aşk aynı anda olmuyor mu gerçekten. Bu dolulukta aşka yer var mı?

Elif Güvendik: Aslında oluyor. Emek verdiğiniz her şeyin karşılığını alırsınız. İlişki de bir emek. Ona da bir mesai ayırmanız gerekiyor. Galiba ben bunu başarıyorum.2,5 senedir devam eden bir ilişkim var ve çok mutluyum. Yani hem aşk hem iş aynı anda şu an için muhteşem gidiyor maşallah.

Celal Bayrak: Asker kızı olmanızın piyasadaki duruşunuzla alakalı size kazandırdığı şeyler olduğunu düşünüyor musunuz?

Elif Güvendik: Asker kızı olmakla her zaman gurur duyuyorum. Babamı kaybedeli 7 sene oldu ama hala onu kalbimizin en güzel yerinde yaşatıyoruz. Muhteşem bir babaydı ve sevgiyle büyüdüm. Ailem benim için çok önemli. Aile kavramı olmayan sevgiyle büyümeyen arkadaşlarım hayatlarında hep sorunlar yaşıyor. Bir asker kızı olarak hem disiplini hem de sevgiyi hep bir arada gördüm. Bu hayatımın her alanında beni fazlasıyla gururlandırdı. Hayatla mücadelem hep başarılı ve kaliteli. Bir gün kendi çocuklarımı da aynı annem ve babam gibi yetiştireceğim.

Celal Bayrak: Bir programda erkek olmayı çok isterdim. Çünkü daha özgürler demiştiniz. Sizce Türkiye’de kadın özgürlüğü kısıtlı mı? Size bunları hissettiren şeyler nelerdir?

Elif Güvendik: Evet, genelde bunu hep söylerim. Türkiye’de kadın olmak çok zor. Erkek olarak bu ülkede yaşamak, kadın olarak yaşamaktan daha kolay bence. Yurtdışına çıktığımda gece vakti kadınların rahatça yürümesi, spor yapması ya da bisiklete binmesine çok özenirim. Umarım bir gün biz de böyle bir özgürlüğe kavuşuruz. Hayat erkeklerin hayatı sanki:)

Celal Bayrak: Başak burcu kadınının özellikleri var mıdır sizde?

Elif Güvendik: Burçlardan pek anlamıyorum ama yeni yeni araştırıyorum. Bu bilimi araştırdığım kadarıyla başak burcunun bana uyan kısmı çok. Çalışkan, titiz ama ben daha çok temizim. Düzenli, güler yüzlü ve pozitif. Burcumdan memnunum :)

Celal Bayrak: Elif Güvendik “şarap gibi kadın” aslında, zaten genç olmanıza rağmen yıllar geçtikçe daha da güzelleşiyorsunuz? Sporun hayatınızdaki yeri nedir?Elif Güvendik

Elif Güvendik: Çok teşekkür ederim çok naziksiniz. Kendimi seviyorum çok da bakarım kendime. En önemlisi anne yemeği. Çocukluğumdan beri fast food beslenmem ve sevmem. Doğal ürünleri severim. Dışarıda yemek benim için sadece balıktır. Çocukluğumdan beri spor yapıyorum. Her gün 1 saat muhakkak yürürüm. Yazında her gün denizde 1 saat yüzerim.

Celal Bayrak: Twitter adresinizde takipçileriniz için diyet listenizi paylaştınız. Yediğinizi içtiğinizi sürekli dengede tutar mısınız?

Elif Güvendik: Twitter’ı çok seviyorum ve hayatımın her alanını paylaşıyorum. Herkesin merak ettiklerini cevaplıyorum. Bizim yaptıklarımızı merak ediyorlar, takip etmek istiyorlar. Doğal bakımlarımı, hayata bakışımı, pozitif düşüncemi, diyet listemi yani bana ait olan her şeyi sevenlerimle paylaşmaya devam edeceğim. Beni takip etmeye “guvendikelif”  twitter adresimden devam etsinler:)

Celal Bayrak: Formunuza bu kadar dikkat ederken, yemek yapmayı sever misiniz?

Elif Güvendik: Yemek yapmayı çok severim. En çok da misafiri çok severim. Çocukluğumdan gelen bir şey bu. Bizim evimizin misafiri hiç eksik olmazdı. Bu yüzden ben yapayım arkadaşlarımız, yesin içsinler. Hızlı, pratik güzel yemekler yaparım.

Celal Bayrak: İşte bu da benim güzellik sırrım diyebileceğiniz güzellik püf noktalarınız var mı?

Elif Güvendik: En önemlisi iç güzellik. Önce kalbiniz güzel olacak. Hırslardan kötülüklerden kalbinizi arındıracaksınız. Bu inanın yüzünüze, hayatınıza ve her şeyinize yansıyor. Ben önce kalbimi temiz tutuyorum, kötü kalplileri kendimden ve hayatımdan uzak tutuyorum. Doğayı, insanları seviyorum. Bu da benim yüzüme yansıyor. Yüzüm içinde yaptığım en önemli şey; cildimi temiz tutmak. Her ne olursa olsun bu yaşıma kadar asla makyajla yatmadım. Önce makyajımı yıkarım sonra temizleyicilerle silerim ve kremlerimi sürerim bu kadar.

Celal Bayrak: Sizin için moda ne ifade ediyor? Yeni trendleri takıp edip uygular mısınız? Yoksa kendi tarzınızla kendi modanızı mı yaratıyorsunuz?

Elif Güvendik: Benim için moda kedimi içinde iyi hissettiğim kıyafettir. Sırf moda diye beğenmediğim hiç bir şeyi giymem. Kendime göre bir tarzım var ve onun üzerinden ufak değişimlerle devam ederim. Modacım Melih Yazgan sahne kıyafetlerimi yapıyor ve onunla 15 senedir devam çalışıyorum. Benim çalışacağım insanların da kalbinin güzel olması lazım. Melih de öyledir. Bir kıyafetin üstünde uzun süre düşünmeyiz. Bir araya gelince bir anda ne yapacağımıza hemen karar veririz.

Celal Bayrak: Peki, günlük kıyafetleriniz için…

Elif Güvendik: Günlük kıyafetlerim içinse küçük butikleri tercih ederim. Fabrikadan çıkmış gibi herkesin üstünde olan şeyleri sevmem. Muhakkak giydiğim kıyafete kendimden bir şeyler katarım. Vitrinde gördüğüm gibi aynısını kullanmam. Kıyafetiniz kendinize ait olmalı kendinize ait olmalı; sizden bir şeyler barındırmalı. Yeni nesil çok yaratıcı, çok güzel giyiniyor. Genellikle beğeniyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder